پست‌های پرطرفدار

۱۳۹۲ خرداد ۶, دوشنبه

کره ی طعم دار


جدیدا استفاده از "کره‌های طعم دار" در آشپزی خیلی‌ معمول شده


بعضی‌ از انواع کره‌های طعم دار از جمله طعم سیر، طعم جعفری و یکی‌ دو تا طعم دیگه در فروشگاه‌ها برای خرید موجوده، اما اگر بخواهید مزه‌های دیگری را در اختیار داشته باشین، خیلی‌ راحت میتونید این نوع کره‌ها را در خانه درست کنید و در یخچال یا فریزر نگهداری کنید. این نوع کره را معمولا مستقیم روی یک تکه گوشت استیک شده و یا کباب شده قرار میدهند که طعم بی‌نظیری را به گوشت می‌بخشه.
با انواع و اقسام ادویه‌ها و سبزی‌های معطر می‌توان "کره طعم دار" درست کرد که من در مثال زیر تره فرنگی‌ و بادرنگبویه (از خانواده نعناییان) را انتخاب کردم.
طرز تهیه:

یک قالب کره مرغوب (با مارگارین اشتباه نشه) را بیرون از یخچال قرار بدین تا حرارت محیط را پیدا کند.
مقداری تره فرنگی‌ را طبق شکل زیر از وسط ببرید و ورقه کنید. همینطور مقداری بادرنگبویه را از ساقه جدا کنید.



تره فرنگی‌‌ها را داخل فر‌ یا روی منقل حرارت بدین بطوریکه کاملا سیاه رنگ شوند. تلخی‌ خوب و ملایمی پیدا می‌کنه اما به این جهت که سبزی هست و هیچگونه آکریلامیدی بوجود نمیاد، مضر نیست.



تره فرنگی‌‌های سیاه و سوخته را با چاقو بخوبی خرد کنید.



بادرنگبویه‌ها را هم (بدون حرارت دادن) با چاقو خرد کنید و همراه با تره فرنگی‌ ها، به کره اضافه کنید. من کره‌ای که کمی‌ نمک دار هست، انتخاب کردم. اگر شما به این نوع کره دسترسی‌ ندارید، کمی‌ نمک (ترجیحا نمک دریایی) به آن اضافه کنید.



هر وقت که حس کردین کره مقداری نرم شده، مخلوط را به هم بزنید تا سبزیجات تقریبا بطور یکنواخت با کره ترکیب شوند. کاغذ‌های روغنی (معروف به کاغذ شیرینی‌ ) را پهن کنید و از مخلوط کره داخل آنها بریزید و لوله کنید و با دست به آن فرم استوانه بدهید. لوله‌های کره را میتوانید هم در یخچال و هم در فریزر نگهداری کنید و بوقت نیاز آنها را خارج کرده و به شکل قرص‌هایی‌ به ضخامت یک سانتیمتر ببرید. مازاد کره را دوباره میتوانید فریز کنید.




هر یکی‌ یا دو تا از قرص‌ها را میتوانید مستقیم روی گوشتی که بتازگی استیک یا کباب شده قرار بدین.
همانطور که گفته شد، از انواع و اقسام ادویه‌ها و سبزیجات معطر میتوانید برای اینکار استفاده کنید.







هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر