پست‌های پرطرفدار

۱۳۹۱ دی ۲, شنبه

سوسیس خانگی


شاید درست کردن سوسیس در خانه شرط عقل نباشد و به دنگ و فنگش نیرزد، اما اولا کار مهیجی میتونه باشه و دیگر 
اینکه سوسیس‌هایی‌ را با مواد خاص می‌شه درست کرد که مشابهش در بازار وجود ندارد.
من مایه ی کتلت خودمون رو انتخاب کردم که در عین حال وقتی‌ بشکل سوسیس در میاد، یک نوع غذا ی لهستانی هم هست، با این تفاوت که بجای سیب زمینی‌ رنده شده، از آرد سیب زمینی‌ استفاده می‌شه. سوسیس‌هایی‌ که در بازار وجود دارند، همگی‌ حاوی مقدار زیادی ادویه از نوع‌های مختلف هستند، اما من به همون نمک و فلفل که در مایه کتلت استفاده می‌شه، بسنده کردم چون میدونم هر کارخانه‌‌‌ای "ترکیب ادویه" خاص خودش را دارد که معمولا این فرمول را در اختیار دیگران قرار نمیدهند.
باری، مایه کتلت خود را پس از ورز دادن، با قاشق طبق عکس زیر روی یک ورقه ی سلفون بریزید. اینجا برای اینکار روده‌های گوسفند را که کاملا باکتری زدایی شده بصورت فریز شده در فروشگاه‌ها میفروشند، اما با یک ورقه ی سلفون هم اینکار شدنی هست.



سلفون را بصورت لوله‌ای دور مایه بپیچید و دو سر آنرا با نخ ببندید.


بعد از بستن دو سر آن با نخ، خیلی‌ راحت میتونید با دست و انگشتان به مایه داخلِ سلفون شکل استوانه‌ای بدین.


به درازای دلخواه تقسیم و مرز بندی کنید و مرز‌ها را با نخ گره بزنید.



بمدت بیست دقیقه با حرارت ملایم در آبجوش حرارت بدین و بعد از این مدت، سلفون را از دور سوسیس‌ها خارج کنید و آنها را در روغن تفت بدین در حدی که رنگ خوبی‌ پیدا کنند. برای اینکه سطح سوسیس‌ها رنگ یکنواختی پیدا کنند، بعد از تفت دادن مدتی‌ آنها را در فر‌ حرارت بدین.


نوش جان شما و اعضای خانواده.



با تشکر و یادی از خانم رزیتا، از سایت آشپزی برای صنم بانو.

۶ نظر:

  1. بسیار عالی ، دستتون درد نکنه ؛من از شما تشکر میکنم، برای فردا حتما درست میکنم ، ممنون :)))

    پاسخحذف
  2. به به بسيار عالي
    يه ايده خوب براي منوي اين هفته
    ممنون

    پاسخحذف
  3. چقده عالی، دست شما درد نکنه ، دست رزیتا هم درد نکنه . این مدلش به نظرم یک کم راحت تر است ، فقط گوشت و آرد سیب زمینی است ، منم که تنبل ! حالا کی درست کنم خدااااا داند

    پاسخحذف
  4. چرا با احساسات ما بازی میکنی. اخه سر ظهری خدا رو خوش میاد؟ بیست بود ممنون.

    پاسخحذف
  5. آرد سیب زمینی از کجا میشه تهییه کرد؟

    پاسخحذف