پست‌های پرطرفدار

۱۳۹۱ آذر ۳, جمعه

ماهی‌ سرخ شده


این درسته که ماهی‌ رو نباید زیاد سرخ کرد و ازش "مقوا سرخ کرده" درست کرد، اما گاهی آدم بیاد بچگی‌ هاش و ماهی‌ سرخ کردن‌های مادرش میفته که .......
که اینجور موقع‌ها بهتره از یک "پوشش محافظ" برای ماهی‌ها استفاده کنیم، یعنی‌ اول فیله‌های ماهی‌ را در آرد و ادویه‌های مختلف بغلطانیم و بعد هر چقدر دلمون خواست سرخشان کنیم، اینکار هم ماهی‌ را مزه دار می‌کنه و هم اینکه از گوشتش در برابر حرارتِ زیاد، محافظت می‌کنه. من در آرد فقط پودر چیلی، فلفل سیاه و نمک ریختم.



ماهی‌‌هایی‌ را که شباهت زیادی به "ماهیهای کولی" شمال ایران داره انتخاب کردم. شسته و فیله شده.



چه کثیف کاری شد بعدش !



اما می‌ارزید.



یاد داستان کوتاه "ماهی‌ زنده در تابه" اثر ناصر ایرانی‌ افتادم.

۷ نظر:

  1. خوب اینطوری خوشمزه تره :) حال یکبار اشکالی نداره، برای سرخ کردنش من کره و روغن مایع رو مخلوط می کنم چون کره خوشرنگش میکنه و روغن مایه هم نرم وتازه نگهش میداره. راستی شما چه خوب ماهی های شمالی را میشناسید :)

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سلام خانم زارا. بله کره و روغن مایع ترکیب خوبی‌ برای سرخ کردنِ همه چیز هست. شما آماده شده ش رو میگیرین یا اینکه خودتون این دوتا رو با هم قاطی می‌کنید ؟؟ چند وقت پیش در یک درمانگاه از مضرات مارگارین نوشته بود و آخرش هم اضافه کرده بود که "حتا مگس‌ها هم از مارگارین بدشون میاد". بیشتر از چهل سال مارگارین در بازار‌ها بود و مصرف میشد، تا اینکه جدیدا به مضراتش پی‌ بردند.

      من خواهر بزرگم شوهرِ فومنی داشت و در همون شهر هم زندگی‌ میکردند و ما خیلی‌ زیاد از تهران بهشون سر میزدیم، بخصوص من چندین "تعطیلات تابستانی مدرسه" رو اونجا گذروندم و با همه چیزِ اونجا آشنا شدم :)

      حذف
  2. خسته نباشيد،
    ضمنا به نظر من اصلا كثيف كاري نكرديد، خيلي تميز و مرتب***
    راستي مهمون نمي خواين؟ :))

    پاسخحذف
  3. شما اینو می گین کثیف کاری؟؟ الان ما باید شرمسار باشیم و با سری افکنده بگیم که کثیف کاری حین آشپزی ندیدین استاد :))))
    من عاشق ماهی سرخ شده م...یام یام

    پاسخحذف
  4. سلام آقای کفایی، من از کره و روغن مایع یا زیتون بصورت جداگانه میخرم استفاده می کنم و مخلوطش رو تا بحال ندیدم. روغن مایع مانع از سوختن هم میشه. پس با این حساب زبان شمالی هم بلدید :)

    پاسخحذف
  5. سلام جناب کفایی.به به من ماهی (که اگر اشتباه نکنم استرومینگ است) خیلی دوست دارم.با این شیوه شما هم که دیگه معلومه عالی شده.اتفاقا دارم میرم شمال سعی میکنم حتما کولی بخرم و این برشته های خوشمزه را درست کنم.ممنون.در ضمن اون ساندویچ هم بسیار هوس بر انگیز است.

    پاسخحذف