پست‌های پرطرفدار

۱۳۹۱ آبان ۱۸, پنجشنبه

کباب تابه ای


دیدن صحنه ی زیر بهانه‌ای شد برای درست کردن این کباب ماهیتابه ای.
لهستانی‌های مقیم شهر گوتنبرگ سوئد طبق عادتِ روز‌های شنبه و یکشنبه، در بازار شهر معرکه گرفته بودند و دود و دمی راه انداخته بودند و کباب مخصوص کشور خودشان را به ثمن بخس و با شکلی‌ کاملا ابتدائی و دور از تمدن، عرضه میکردند. بیاد دارم که قبلا تو ایران هم (تهران، میدان امام حسین) این نوع کباب با همین شکل و همراه با نان و پیاز و تره جعفری، فروخته میشد.



مایه ی کباب کوبیده را که تشکیل شده است از: گوشت چرخ کرده، پیاز و نمک را بشکل استوانه‌های کوچک در آورید و با مقدار کمی‌ روغن مایع، در ماهیتابه سرخ کنید.



برای اینکه غذا ی نرمتری زیر دندون داشته باشید، مقداری آرد سوخاری به مایه کباب خود اضافه کنید اما خواهشاً اون موقع دیگه اسم "کباب" را روی غذا ی خود نگذارید و تن‌ِ "سر آشپزِ ناصرالدین شاه" را در گور نلرزانید. کباب یعنی‌ گوشت و پیاز و نمک و لاغیر.


یا با نون و پیاز و سبزی ........


و یا با چلو کره، میل کنید.


نوع دیگری از کباب تابه‌ای به روایت تصویر


















نوش جان شما و میهمانان

۵ نظر:

  1. چه آب و رنگی داره ، نوش جان ، اون ظرف سماق خیلی خوشگله در ضمن

    پاسخحذف
  2. آخه چطوووووووووور اینقدر یه اندازه و شیک و یه دست در آوردین اون استوانه ها رو :)))) خیلی هنر می خواد که شما زیادش رو دارین استاد :))
    من کلا هم عاشق سرویس رویالتون هستم ..هم قاشق چنگال..هم ظرف سماقتون..مخصوصا تو اون عکس کوبیده که مخصوصا کج گذاشتین که سماق ها بریزه بیرون...وااااااای خیلی با نمکه

    بعدشم جدی جدی اونجا کنار خیابون کباب تابه ای می فروشن؟ چه خوبه...رشت کباب چنجه و جگر می فروشن..ما می گیم: کباب کثیف خوشمززززززززززه....واقعا هم خوشمزه ستا :))))
    نوش جونتون استاد عزیزما

    پاسخحذف
  3. هیییی واییی من
    آقای کفایی من تازه از فیس بوک آدرس وبلاگتون رو پیدا کردم یعنی اونجا که عکس غذاهاتونو میدیدم آب از لب و لوچه ام آویزون بود حالا هم اینجااا. آخه مگه میشه من به اینجا سر نزنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟ تازه رژیم هم هستم خدا به دادم برسه

    پاسخحذف
  4. عالیه. من از توش سیخ چوبی هم رد می کنم کلی قرتی بازی تر میشه بچه ها هم عاشقش میشن.

    پاسخحذف
  5. راستش این منو یاد " رضا لقمه " که معروفه برا همین نوع کباباش می ندازه البته نمیدونم آیا رضا لقمه رو میشناسین یا نه اطراف خیابون چرچیل یا نزدیکیهای خ جمهوری و لقمه هاش واقعا خوشمزه هستن هنوزم که هنوزه صفهای طولانی جلوی مغازه کوچیکش هست و جالبه که قیمتشم تو این بی سرو سامانی قیمتها ارزونه

    پاسخحذف