پست‌های پرطرفدار

۱۳۹۱ شهریور ۶, دوشنبه

پاستا & بیف



اگر بخواهیم فرق بین بیف و کتلت رو مشخص کنیم، میتونیم بگیم که بیف، کتلتی ‌ست که سیب زمینی‌ نداره. بیف‌ها هم مثل کتلت‌ها انواع و اقسام مختلف دارند که در زیر بیکی از آن‌ها اشاره می‌کنم:


مواد لازم برای دو نفر: گوشت چرخ کرده دویست گرم، یک پیاز کوچک قرمز خیلی‌ ریز رنده شده (پیازی که درشت رنده شده، شکل خوبی‌ به بیف و کتلت نمیده)، دو قاشق غذاخوری سر خالی‌ آرد سوخاری، دو قاشق غذاخوری خامه (زده نشده)، یک قاشق غذاخوری برگ جعفری ریز خرد شده، نمک و فلفل.
خامه را در یک کاسه بریزین و آرد سوخاری را به آن اضافه کنید و بگذارین ۱۰ دقیقه بماند. همیشه وقتی‌ از "آرد سوخاری" در غذا ی خود استفاده می‌کنید، آنرا در آب یا در یکی‌ از مایعات که در غذا یتان بکار میرود ( در اینجا خامه)، بمدت ۱۰ دقیقه خیس کنید، والا غذا یتان طعم "نون" پیدا می‌کند. در طی‌ اینمدت ده دقیقه، پیاز رنده شده را در کمی‌ روغن تفت بدین و سرد که شد، داخل کاسه بریزید. گوشت را هم بهش اضافه کنید، برگ‌های جعفری را هم ریز خرد کنید و همراه با نمک و فلفل، به این مایه بیفزایید :) و خوب چنگ بزنید یا بقول جدیدیها خوب ورز بدین. مایه را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید و هر یک را بهش شکل یک "توپِ تو سری خورده" بدین و در روغن داغ سرخ کنید، اما بیشتر از یکبار، آنها را زیر و رو نکنید تا سطح خوشرنگ پیدا کنند. 
اینکه قبل از افزودن پیاز، آنرا تفت میدین باعث می‌شه که بعدا "پیاز خام" زیر دندان نمیاد و غذا خوشمزه تر به ذائقه میرسه. این روش را حتا در مورد کتلت‌ها هم میتوانید بکار ببرید.
خب کجا بودیم ؟ پاستا را هم از هر نوعی که انتخاب کردین، طبق دستوری که روی پاکتش نوشته شده بپزید و آبکش کنید. طی‌ این مدت که پاستا در حال پختن هست، یک حبه سیر رنده شده را در یک ماهیتابه تفت بدین، یک گوجه فرنگی‌ را پوست بگیرید (یا با قرار دادن در آب جوش و یا اینکه مثل سیب زمینی‌ با چاقو پوست آنرا جدا کنید) و رنده کنید و با همون تخم‌های خودش (غذا رو خوش قیافه می‌کنه) به سیر اضافه کنید و یک قاشق مربا خوری هم رب گوجه همراه با فلفل نیمه کوبیده، داخل ماهیتابه بریزید و با اینها یک مقدار سس درست کنید. پاستا ی آبکش شده را داخل این سس مدتی‌ تفت بدین و همراه با یکی‌ از بیف‌ها در یک بشقاب برای یکنفر سرو کنید.



۶ نظر: