پست‌های پرطرفدار

۱۳۹۱ شهریور ۲۲, چهارشنبه

مرغ در فر‌



برای این غذا ۸-۹ تا ران مرغ در نظر بگیرید که برای شاید سه نفر کافی‌ باشه. طبق عکس زیر، قسمت پایین رانها رو جدا کنید و دور بریزید و خیال خودتون رو راحت کنید. این قسمت از ران نه تنها هیچوقت خورده نمی‌شه، بلکه ظاهر زشتی را هم به ظرف غذا میبخشه.




حتا پوست مرغ را هم بگیرید و آنها را تمیز بشویید


روی یک نرده یا توریِ فر‌ قرار بدینشون و با قلم مو، مخلوطی از "روغن مایع و زعفران" روی آنها (یک طرف آنها) بمالید و نمک بپاشید و در فر‌ (۱۷۵ درجه سانتیگراد) بمدت نیم ساعت حرارت دهید.


بعد از نیم ساعت سینی را از فر‌ خارج کنید و طرفِ دیگرِ مرغ‌ها را روغن & زعفران بمالید و نمک بپاشید و باز هم بمدت ۲۰-۳۰ دقیقه در فر‌ حرارت بدین تا آماده شوند.


با انواع نان و یا ....


انواع پلو، سرو و میل کنید.


۱۰ نظر:

  1. مرسی من با پلو میخورم دست شما درد نکنه . تا حالا این مدلی درست نکردم حتما خیلی خوشمزه میشه

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. من و خانم الهام در "پلو خوری" هم سلیقه هستیم

      حذف
  2. لطفا برای من با نون بذارین ؛ ممنون :)))))
    عالی مثل هیشه ، وسوسه شدم فردا به جای سنت لوئیز این رو درست کنم ، اما صنم از اون دوباره خواسته؛ مرسی استاد از ریسپی های عاااااالیتون ////

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. خانم رز، با نون باگت خدمت شما. این (بقول شما) ریسپیِ خودِ منه، یعنی‌ گوشت مرغ رو فقط به این حالت می‌تونم تحمل کنم، به اضافه ی مرغ تازه که با پیاز و نمک، آبپز شده باشه. یکی‌ دو تا سنت لوئیز را هم با لیلا همراهی می‌کنم. صنم کوچولو را دریابید.

      حذف
  3. محشره آقای کفایی ......مثل همیشه..دست لیلای نازم درد نکنه واسه این عکسای عالی

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. خاله کوچولوی لیلا (هانی‌ شف) هم که اینجاست :)

      حذف
  4. سلام استاد کفایی نازنین.امروز بعد از گذشت چند هفته که به فیس بوک امدم متوجه وبلاگتون شدم و واقعا خیلی خیلی خوشحال شدم.بهتون تبریک میگم امیدوارم که همیشه سالم و پرنشاط منتظر کارهای زیبای شما باشیم.من با کمال افتخار نام وبلاگتون رو در وبلاگ خودم قرار دادم/بازم تبریک میگم/مووووووفق باشید/نسرین

    پاسخحذف
  5. سلام خانم نسرین. از بودن و دیدنتون خوش‌حالم. واقعا هم مدتی‌ کم پیدا شده بودین، که امیدوارم امرِ خیری بوده باشه

    پاسخحذف