پست‌های پرطرفدار

۱۳۹۲ مهر ۱۴, یکشنبه

سفر به ساحل غربیِ سوئد

این ساندویچ رو یادتونه که من باهاش یازده ماه پیش در یک مسابقه‌ای که یکی‌ از شرکتهای لبنیاتی سوئد ترتیب داده بود، شرکت کردم و اول شدم؟ جایزه ش از جمله اقامت دو روزه برای دو نفر بهمراه شام و ناهار و صبحانه در هتلی واقع در یکی‌ از شهر‌های ساحل غربیِ سوئد بود که من و دخترم لیلا دو ماه پیش (قبل از سفرم به ایران) از این جایزه استفاده کردیم و دو روزی را در آنجا گذراندیم. اسم شهر Smögen و اسم هتل Smögenhafsbad بود. من طی‌ این بیست و هفت سالی‌ که در سوئد بوده ام، هرگز به "ساحل غربی" سوئد سفر نکرده بودم. جایی‌ که بکلی با دیگر قسمتهای سوئد فرق داره و آدم فکر می‌کنه به یک کشور جدید سفر کرده. عکس‌ها و فیلم را در آنجا‌ها گرفته‌ام و تعدادی از عکس ها، توضیح و زیرنویس داره. مرد‌های غریبه به عکس‌های دخترم نگاه نکنند چون ما لریم و غیرت داریم

حتا ساختمانها هم در آنجا نما و نقشه ی متفاوتی دارند

نمایی از هتل محلِ اقامت

قایق‌های چوبیِ این رنگی‌

در اینجا یک نوع "پیتزا اسلایس" هست که فریز شده و نیمه آماده در فروشگاه‌ها فروخته می‌شه و می‌توان آن را در خانه، در فر‌ و یا مایکرو فر‌ حرارت داد. دستگاه اتوماتیکی را که در عکس می‌بینید قادر است که این نوع پیتزا را گرم و آماده شده کنار خیابان به شما تحویل دهد و پولی‌ بگیرد. این دستگاه توجه لیلا را جلب کرده بود و می‌خواست ازش عکس بگیره که این لوس و ننر که به‌طرفِ دوچرخه‌اش میرفت، اصرار کرد که در عکس حضور داشته باشه. نیمه ی روز با یک آبجو مست کرده بود

میوه‌های ریز و بدون هسته مثل بلو بری و توت فرنگی‌ که جایگزین خوبی‌ برای چیپس و پفک در یک روز گرمِ تابستانی میتونه باشه

اسکله (پارکینگ) قایق‌های بادبانی

ٔپل معروفی‌ که این جزیره‌ کوچک را به خشکی وصل می‌کنه، همراه با باد‌های معروفش

روز دوم، با امکانات ناچیز دومین قله ی مرتفعِ سوئد را فتح کردم، اما موقع برگشت مسیر را اشتباه رفتم و از یک میخانه سر در آوردم

این فیلم کلیپ خیلی‌ آماتور تهیه شده و در انتهای فیلم که ماشین از یک خیابان سنگفرش عبور می‌کنه، لرزش‌های شدید داره

منظره‌ای که از اتاق هتل دیده میشد

صید روز، میگو و خرچنگ و ماهی‌ که بطور مستقیم در فروشگاه‌ها فروخته میشد

صیدِ تفریحیِ خرچنگ که بچه‌های کوچک را سرگرم و هیجان زده میکرد

نما ی دیگری از هتل

شب آخر برای صرف شام در رستوران هتل نشستیم و از پنجره‌های رستوران این پدیده ی زیبای غروب آفتاب را دیدیم

غذا یی که لیلا برای خودش سفارش داد

و غذا یی که به سفارش خودم، برایم سرو شد

این عکس و چهار عکس بعدی را از پنجره‌های مختلف رستوران و در حالیکه منتظر دسر بودیم، گرفتم. غروبِ زیبایی داشت

Leila´s dessert: Chocolate fondant

Mine: Creme brulle

صبح روز بعد، هتل را ترک کردیم و مسافتی برابر با ۲۵۰ کیلومتر را به‌طرف شهر خود راندیم
در جواب خانمِ خوبی‌ که طرز پخت خرچنگ را خواسته اند، اضافه می‌کنم که:  پختن خرچنگ و میگو و سایر سخت پوستان دریایی کار ساده ایست، اما انجام دادن آن و حتا نگاه کردن به آن، طاقت می‌خواد، چون باید این جانوران رو زنده زنده در آبی‌ که در حال جوشیدن هست، انداخت. به هر حال دیده‌ام که سوئدیها طبق دستور زیر عمل میکنند: در قابلمه‌ای یک لیتر آب، دو قاشق غذاخوری نمک و یک حبه قند بریزید. اگر دوست دارین شوید و یا تخم شوید هم برای مزه دار کردن به آن اضافه کنید. سطح آب باید سطح خرچنگ‌ها را بپوشاند، پس در صورت لزوم میتوانید مقدارِ مجموعه ی بالا را دو یا چند برابر کنید. قابلمه را روی حرارت بالا قرار دهید بطوریکه آب بخوبی بجوشد و به اصطلاح قل قل کند. خرچنگ‌ها را با انبر بگیرید و آنها را یکی‌ یکی‌ از سر وارد آبِ جوشان کنید. زمان پخت حدود ده دقیقه است و بعد از آن باید خرچنگ‌ها در همان آب، خنک بشوند تا مزه و شوری را به خود جذب کنند. اما این "سرد شدن" هر چقدر زودتر انجام شود، خرچنگ‌ها طعم بهتری پیدا میکنند. در مورد طعم خرچنگ باید بگویم که طعمی کاملا شبیه به طعم میگو دارند.

1. خیلی زیبا بودن عکسها...لذت بردم...ممنون

پاسخحذف
  2. چه جای دنج و زیبایی استاد. ممنون که مارو هم شریک لذتتون کردید.

3. غذای شما خیلی‌ بهتر از غذای لیلا بود!!! من عاشق این هستم که مردم برای عکس توضیحات بنویسند :)

4. بسیااااااااااااااار زیبا

پاسخحذف
  5. aghaye kafai lotfan link marbot be in sandwih ro ham bezarid natonestam peida konam, mamnonam

پاسخ‌ها
    1. چشم حتما، اینجور چیز‌ها رو دخترم بخوبی یادش می‌مونه. فردا ازش می‌پرسم و لینک را همین جا قرار میدم