پست‌های پرطرفدار

۱۳۹۲ مرداد ۲۳, چهارشنبه

مرغ‌های توپی‌ شکل


روش‌های طبخ مرغ، فراوان است و دستورهای زیادی در این باره در کتابها و وبلاگ‌های آشپزی وجود دارند اما بد نیست که به شکل آن هم کمی‌ تنوع بدهیم


برای اینکه مرغ‌های توپی‌ شکل داشته باشیم باید از قسمت ران مرغ استفاده کنیم. استخوانِ قسمت پایین ران‌ها را که خیلی‌ هم زشت هستند و قابل خوردن هم نیستند، با چاقو یا هر وسیله ی دیگری جدا کنید. در نتیجه ی اینکار زرد پی‌‌ها (که در عکسِ بعدی بصورت نوارهای نازک سفید رنگ دیده میشوند) قطع میشوند و می‌توان براحتی گوشت را با انگشتان به‌طرف بالا کشید که از اینطریق قسمت دیگری از استخوان آزاد میشود. این قسمت از استخوان را هم با قیچیِ آشپزخانه جدا کنید. حالا آنچه که باقی‌ مانده است، کاملا شکل کروی و توپی‌ شکل پیدا کرده اند که می‌توان آنها را پخت یا در روغن سرخ کرد و یا مثل من در فر‌ کباب کرد.





میتوانید از ادویه‌هایی‌ که در این پست آمده است برای "مزه دار کردن" بهمراه مقداری پیازِ خلال شده و چند قاشق روغن مایع، استفاده کنید.

شکل دیگری از فرم دادن به گوشت مرغ را میتوانید در "این پست" مشاهده کنید.

سیب زمینی‌‌های پنجره‌ای شکل، بصورت خام در بازار وجود دارند که من همراه با مرغ‌ها در فر‌ حرارت دادم، اما اگر "دستگاه وافل" در دسترس داشته باشید، میتوانید با "پوره سیب زمینی‌ که با شیر رقیق شده"، شبیه آنها را در خانه درست کنید.



۲ نظر: